سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علمی پژوهشی
این وبلاگ بیشتر به مطالب رشته شیمی می پردازد. 
قالب وبلاگ
پیوندهای روزانه

 

استخراج نفت :

 استخراج نفت به مجموعه عملیاتی گفته می‌شود که در طی آن نفت خام به منظور استحصال و بهره‌برداری از آن، به طرق مختلف از داخل زمین خارج و قابل استفاده می‌شود. امروزه زمین‌شناسان با استفاده از دستگاه‌های لرزه‌نگاری موفق به شناسایی میادین نفتی شده و تیمهای حفاری با حفر چاه نفت شرایط را برای شروع فعالیت تیمهای استخراج نفت و نصب ادوات مخصوص آنها فراهم می‌آورند.

گاز طبیعی و آب شور در اغلب مخازن نفتی در کنار نفت حضور دارند. تفکیک نفت موجود در مخزن با این فبیل ناخالصی‌ها یکی از مهمترین بخشهای فعالیت استخراج‌کنندگان نفت می‌باشد.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 91/7/24 ] [ 1:7 عصر ] [ نبی ایمانی ] [ نظرات () ]

شیمی:

شیمی علمی است درباره ترکیب ها، ساختارها و خواص مواد همچنانکه تغییرات این فاکتورها را در حین انجام ترکیبات شیمیایی بررسی می کند. شیمی علمی فیزیکی برای مطالعه اتم ها، مولکول ها و کریستال های مختلف مواد در ترکیباتی است که به تولید انرژی می انجامند.

شاخه ها در محدوده شیمی به طور سنتی بوسیله نوع ماده مورد استفاده گروه بندی می شوند. این شاخه ها دربرگیرنده شیمی غیرآلی(که مواد شیمیایی غیر آلی را مطالعه می کند)، شیمی آلی (که مواد شیمیایی آلی را مطالعه می کند) بیوشیمی (مطالعه مواد یافت شده در ارگانیسم های زیستی)، شیمی فیزیک(مطالعات وابسته به انرژِی مربوط به مقیاس های ماکرو، مولکولی و زیر مولکولی ) و شیمی آنالیزی( آنالیز مواد برای درک ساختار آنها) می باشند.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 91/7/9 ] [ 2:50 صبح ] [ نبی ایمانی ] [ نظرات () ]

با هر معیار و میزان کمی شیمی بزرگترین رشته علمی دنیا محسوب می شود.با این وجود تا همین اواخر فیلسوفان از این رشته غفلت کرده بودند.تلاش های زیادی برای توضیح این مسئله عجیب- غفلت از فلسفه شیمی- صورت گرفته است.  با هر معیار و میزان کمی شیمی بزرگترین رشته علمی دنیا محسوب می شود. با این وجود تا همین اواخر فیلسوفان از این رشته غفلت کرده بودند. تلاش های زیادی برای توضیح این مسئله عجیب- غفلت از فلسفه شیمی- صورت گرفته است. برخی عدم وجود یک سئوال بزرگ در شیمی و برخی نزدیکی زیاد آن را به تکنولوژی و دلبستگی های تجربی شیمیدانان و بی علاقگی آنان نسبت به مسائل متافیزیکی را دلیل چشم پوشی فیلسوفان علم از این رشته علمی می دانند، به رغم تمام این مسائل فلسفه شیمی در این سال ها رشد شتاب آلودی داشته است. در این نوشتار وضعیت گذشته و حال فلسفه شیمی مورد بررسی اجمالی قرار می گیرد.

جنبه های فکری- فلسفی شیمی از حدود 600 تا 300 سال قبل از میلاد در یونان باستان پایه گذاری شد. اساس علم یونانی بر یافتن اصولی بود که به وسیله آن فهم و درکی جدید از طبیعت حاصل شود.در این دوران در زمینه شیمی دو نظریه اهمیت فراوان یافته بودند: 1- تمام مواد از چهار عنصر آب، باد، خاک و آتش تشکیل یافته اند. 2- اتم کوچک ترین ذره سازنده مواد است.تالس معتقد بود که آب اولین عنصر است.افلاطون که نظریه چهارعنصری بودن طبیعت را پیشنهاد داده بود، اعتقاد داشت که اتم های هر عنصری با عنصر دیگر متفاوتند و نیز باور داشت که اتم های یک عنصر با تغییر شکل به اتم های عنصر دیگر تبدیل می شوند. ارسطو هر چند که مفهوم اتم را قبول نداشت اما به استحاله اتم ها و مواد باور داشت.

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 91/7/9 ] [ 2:22 صبح ] [ نبی ایمانی ] [ نظرات () ]
<< مطالب جدیدتر           

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 33
بازدید دیروز: 32
کل بازدیدها: 207277