سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علمی پژوهشی
این وبلاگ بیشتر به مطالب رشته شیمی می پردازد. 
قالب وبلاگ
پیوندهای روزانه

 

فیزیک کوانتوم و نسل بعدی کامپیوترها

جایزه نوبل فیزیک 2012 به دیوید واینلند آمریکایی و سرژ هروش فرانسوی تعلق گرفت. حتما طی یکی دو ماه گذشته این خبر را خوانده‌اید، اما دستاورد این دو دانشمند چه بوده که آنها را مستحق دریافت این جایزه بزرگ و افتخارآفرین کرده بود و این دستاورد چه تاثیری بر زندگی روزمره ما خواهد داشت؟این دانشمندان، موفق به انجام آزمایشی شدند که می‌تواند زمینه ساخت رایانه‌های کوانتومی و ساعت‌های فوق‌العاده دقیق را فراهم کند. رایانه‌های کوانتومی نسل بعدی رایانه‌ها هستند که می‌توانند مدت انجام محاسبات پیچیده را از چند ماه به چند ثانیه کاهش دهند. ساعت‌های نوری نیز نسل بعد از ساعت‌های سزیمی هستند که خطای آنها فقط پنج ثانیه در 14 میلیارد سال است.این فناوری‌های حیرت‌انگیز تنها با به دام انداختن یک فوتون یا اتم و برخورد دادن آن با یک ذره دیگر و بررسی خواص کوانتومی آنها در دسترس دانشمندان قرار گرفته است.

ادامه مطلب...

[ شنبه 92/1/17 ] [ 11:37 صبح ] [ نبی ایمانی ] [ نظرات () ]

تغییرات آّب و هوای مریخ

محققان ناسا با کمک داده‌های آب وهوایی مریخ نورد کنجکاوی، تغییرات جوی در سیاره سرخ را مورد مطالعه قرار دادند. در طول 12 هفته نخست فرود مریخ نورد کنجکاوی در نزدیکی دهانه گیل مریخ، محققان داده‌های بیش از 20 حادثه جوی با حداقل یکی از مشخصه‌های تغییر جهت وزش باد، تغییر سرعت باد، افزایش دما و سیر نزولی تابش های فرابنفش را مورد بررسی قرار دادند.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 92/1/15 ] [ 5:11 عصر ] [ نبی ایمانی ] [ نظرات () ]

 

فلوئور:

فلوئور یک عنصر شیمیایی است که در جدول تناوبی با نشان F  و عدد اتمی 9 یافت می شود. این عنصر گازی، یک ظرفیتی، هالوژن، به رنگ زرد کم رنگ و سمی می باشد. و از تمامی عناصر الکتو نگاتیوتر و واکنش پذیرتر است.  نوع خالص آن بسیار خطرناک و درصورت تماس با پوست، سوختگی های شیمیایی شدید ایجاد می‌کند.

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 92/1/14 ] [ 5:54 عصر ] [ نبی ایمانی ] [ نظرات () ]

 

تهیه سیس و ترانس دی اکسالاتو- دی آکو- کرومات III

 تاریخ انجام واکنش : 13/8/1386

 

مقدمه :

یکی از انواع ایزومرها در کمپلکس ها ایزومرهای هندسی هستند. کمپلکس های هشت وجهی با فرمول ML4A2 و کمپلکس های مربعی با فرمول MA2B2 می توانند به دو فرم ایزومر هندسی ترانس و سیس وجود داشته باشند . در سنتز کمپلکسهای هندسی گاهی فقط یک ایزومر خاص تولید می شود و گاهی مخلوطی از دو ایزومر سیس و ترانس بدست می آید :

[Pt(NH3)4]+2 + 2Cl- à Trans : [ Pt(NH3)2Cl2] + 2NH3

[PtCl4]+2 + 2NH3 à Cis : [PtCl2(NH3)] + 2Cl-

[CoCl(NH3)(en)2]+2 + OH- => Trans : [Co(OH)(NH3)2(en)2]      25%

                                                  Cis     : [Co(OH)(NH3)(en)]       75%

ایزومرهای هندسی اغلب دارای قابلیت انحلال متفاوت هستند .

ادامه مطلب...

[ جمعه 92/1/9 ] [ 11:11 عصر ] [ نبی ایمانی ] [ نظرات () ]
          

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 29
کل بازدیدها: 206809